ÁSZF

Általános Szerződési Feltételek

(továbbiakban Szabályzat vagy ÁSZF)

 

Jelen ÁSZF hatálya Nemiskacat Kft. (Szolgáltató/Vállalkozó) weblapján (nemiskacat.hu) és aldomainjein történő jogviszonyokra terjed ki.

  1. Szolgáltató adatai

A szolgáltató neve: Nemiskacat Kft.
A szolgáltató székhelye: 2051 Biatorbágy, Szalonna utca 32.
Boltunk címe: 2051 Biatorbágy, Csillag utca 7.

Cégjegyzékszáma: 13-09-168431

Adószáma: 24840415-2-13

A bolt nyitvatartási ideje:
Hétfő: 9-18 óráig
Kedd: 9-16 óráig
Szerda: 9-16 óráig

Csütörtök: 9-16 óráig

Péntek: 9-18 óráig

Az alábbi módon tudsz kapcsolatot tartani velünk:

E-mail cím: nemiskacat@nemiskacat.hu

Telefonszám: (nyitvatartási időben)

Nyilvántartásban bejegyző hatóság neve: Budapest Környéki Törvényszék Cégbírósága
Magyar Kereskedelmi Engedélyezési Hivatal nyilvántartási száma: VOC/004409.

A szerződés nyelve: magyar

A tárhely-szolgáltató neve, címe, e-mail címe: RackForest Kft, 1132 Budapest, Victor Hugo utca 11. 5. em. B05001.

  1. Alapvető rendelkezések

Az ÁSZF-ben nem szabályozott kérdésekre, valamint a feltételek értelmezésére a magyar jog az irányadó, különös tekintettel a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény („Ptk.”) és az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. (Elker. tv.) törvény, valamint a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet vonatkozó rendelkezéseire. A vonatkozó jogszabályok kötelező rendelkezései a felekre külön kikötés nélkül is irányadók.

Az ÁSZF 2023. június 6-án módosításra került. A Szabályzatunk a módosításokkal egységes szerkezetbe foglaltan 2014. november hó 1 napjától hatályos és visszavonásig hatályban marad. Felhívjuk figyelmedet, hogy jogosultak vagyunk egyoldalúan módosítani a Szabályzatot. A módosításokat azok hatályba lépése előtt 11 (tizenegy) nappal a weboldalakon közzétesszük és a módosításra fel is hívjuk a figyelmedet.

Mielőtt böngészni kezdenél, kérlek olvasd el a feltételeket, mert azzal, hogy használod a weboldalt, az alábbiakban részletezett rád vonatkozó szabályozást rád vonatkozóan automatikusan érvényesenek tekintjük.

Amennyiben belépsz a nemiskacat.hu weboldalra (továbbiakban Weboldal), illetve az ott működtetett webáruház aloldalakra (továbbiakban együtt Webáruház vagy Webshop), vagy annak tartalmát olvasod, használod – akkor is, ha nem vagy regisztrált felhasználója a Webshopnak, a Szabályzatban foglaltakat magadra nézve kötelezőnek ismered el. Amennyiben nem tudod elfogadni a feltételeinket, nem tudod igénybe venni a szolgáltatásainkat, nem tudsz vásárolni tőlünk.

Fenntartjuk minden jogunkat a Weboldalunk és a Webáruházunk, annak bármely részlete és az azon megjelenő tartalmak, valamint a weboldal terjesztésének tekintetében. Tilos a webshopon vagy a weboldalon megjelenő tartalmak vagy azok bármely részletének letöltése, elektronikus tárolása, feldolgozása és értékesítése írásos hozzájárulásunk nélkül.

  1. Megvásárolható termékek, szolgáltatások köre

A Weboldalon és a Webáruházban megjelenített termékek / szolgáltatások online rendelhetők meg, de informálni szeretnénk arról, hogy biatorbágyi Látványműhelyünkben, amely a bemutatótermünk és bolthelyiségünk üzlet is (címe: 2051 Biatorbágy, Csillag utca 7., Nyitvatartási idő: lásd 1-es pont), a termékeket, szolgáltatásokat online megrendelés nélkül is meg tudod vásárolni. Sőt, a boltunk kínálatában egyéb bútorfestéssel, festéssel és lakberendezéssel kapcsolatos termékek is megtalálhatóak, amelyeket a Webáruházunk kínálatába nem töltöttünk fel.

A Webshopban a termékekre vonatkozóan megjelenített árak forintban értendők, tartalmazzák a törvényben előírt áfát (általános forgalmi adót), azonban nem tartalmazzák a házhoz szállítás díját. Külön csomagolási költség nem kerül felszámításra.

A Webshopban részletesen feltüntetjük minden terméknél a termék nevét, részletes leírását, illetve a termékekről és várható végeredményről képeket, egyéb a használattal kapcsolatos további instrukciókat, inspirációul szolgáló fotókat jelenítünk meg. Kérlek vedd figyelembe, hogy bizonyos esetekben a termékeknél megjelenített fotók professzionális keretek között, mesterséges fényekkel megvilágítva készültek, illetve a monitorok, képernyők beállításai is torzíthatják a színeket. Ezért a termékek adatlapján megjelenített képek érzékelése eltérhet egy másik, valóságos környezetbe elhelyezett termék vagy termékkel készült végeredmény (például festett bútor) érzékelésétől. Kérlek, ezért illusztrációként tekints ezekre a képekre, ha egy mód van rá, gyere el hozzánk nyitvatartási időben és nézd meg a valóságban a színeket, a textúrákat és/vagy a terméket. Nem vállalunk felelősséget a Webshopban vagy a Weboldalon megjelenő kép és a termék vagy a termékünkkel készített berendezési tárgy különbözősége miatt.

Amennyiben akciós ár kerül bevezetésre, Szolgáltató teljeskörűen tájékoztatja Felhasználókat az akcióról és annak pontos időtartamáról.

  1. Rendelés menete

Ha vásárolni szeretnél tőlünk, akkor a regisztrációt követően jelentkezz be a Webshopba. Regisztráció nélkül is vásárolhatsz! A regisztrált vásárlóink a Webshopba belépés után további funkciókat élvezhetnek: a korábbi rendelések lekérdezése, rendelések státusza, szállítási/számlázási címek változtatása, korábban elkezdett vásárlói kosár folytatása.

Amennyiben google fiókkal rendelkezel (pl. gmail-es a címed), egy lépésben létre tudsz hozni egy fiókot a „Bejelentkezés Google-fiókkal” /„sign in with Google. Google fiókkal való regisztrációt követően a Fiókod oldalon a Fiókadatok és Címek menüpontokat javasoljuk kitölteni, hogy a későbbi vásárlásaidat megkönnyítsd.

A regisztráció során bevitt adatok helyességének ellenőrzése céljából küldünk neked egy e-mailt, amelyben tájékoztatjuk a rendszerünkben rögzített adatokról. Kérlek minden esetben ellenőrizd a levélszemét vagy spam mappádat is.

A megvásárolni kívánt termék darabszámait állítsd be, majd helyezd kosárba. Ha még szeretnél vásárolni, akkor azt ugyanilyen módon tudod kosárba helyezni. Ha a vásárlás befejezted, akkor ellenőrizd, hogy megfelelő darabszámot raktál-e bele a kosárba (törlés ikonra kattintva törölheted a kosár tartalmát).

Mennyiség véglegesítését követően automatikusan frissül a kosár tartalma. Ha ez nem történne meg, a „kosár frissítése” ikonra kattintva módosíthatod a kosarat.

Ha eldöntötted, hogy mit szeretnél vásárolni, akkor következő lépésként kiválasztod a szállítási módot (kiszállítás futárszolgálattal vagy személyes átvétel), majd számlázási és a szállítási   kell megadnod. Ne felejtsd el, hogy a számlázáshoz, pontosabban a számlázási adatokhoz köteles vagy minden, a jogszabályoknak megfelelő bizonylatok elkészítéséhez szükséges, adatot megadni (pl. jogi személy vagy egyéni vállalkozás esetén az adószámot).

A szállítási mód és a számlázási/szállítási adatok megadását követően választasz fizetési módot, amelynek típusai a következők:

Fizetési módok:

 

Be van állítva a másodlagos azonosítónk is, vagyis a bankszámlára történő utalás helyett választhatod az e-mail címre utalást is. Ez nagyon megkönnyíti az utalási folyamatot hiszen a 3 x 8 számjegyű bankszámlaszám helyett egy e-mail címet kell megadjál a banki felületeden. Válaszd ehhez a módozathoz az e-mail címre történő utalást a netbank vagy a mobilban felületen. Ez az e-mail cím, amire utalhatsz a nemiskacat @nemiskacat. A másodlagos azonosítóra történő utalás esetén is meg kell adnod a közleménybe a megrendelés számodat.  Amennyiben az átutalt összeget jóváírják a bankszámlánkon, 2 munkanapon belül adjuk fel a futárszolgálattal a terméket.

Az adatok megadását és a fizetést követően a ”megrendelés/rendelés elküldése” gombra kattintva tudod elküldeni megrendelésedet, előtte azonban még egyszer ellenőrizheted a megadott adatokat, illetve megjegyzést is küldhetsz a megrendeléshez vagy megadhatod a futárszolgálatnak szánt üzenetedet.

A megrendelés elküldését követően visszaigazolást kapsz, amely tartalmazza az adott vásárlás egyedi azonosítószámát, a rendelésszámot. Amennyiben a visszaigazolás a megrendelésének elküldésétől számított legkésőbb 48 órán belül nem érkezik meg, úgy mentesülsz az ajánlati kötöttség vagy szerződéses kötelezettség alól. A megrendelés és annak visszaigazolása akkor minősül megérkezettnek, amikor az számodra hozzáférhetővé válik. Kérlek minden esetben ellenőrizd rendelésed elküldése előtt az e-mail címedet és a rendelés leadása után minden mappádat, mert kizárjuk a visszaigazolási felelősséget, ha a visszaigazolás megérkezik a postafiókod bármelyik almappájában vagy nem érkezik meg, mert például rossz e-mail címet adtál meg regisztráció vagy a vásárlás során, vagy abban az esetben is, ha a fiókodhoz tartozó tárhely telítettsége miatt nem tudsz üzenetet fogadni.

  1. Megrendelések feldolgozása és teljesítés

A megrendelések feldolgozása nyitvatartási időben történik. A megrendelés feldolgozásaként megjelölt időpontokon kívül is természetesen leadhatod a megrendelésedet. Ha nyitvatartási időn kívül rendelsz, annak a feldolgozásához legkorábban a következő munkanapon kezdünk hozzá. A rendelés leadását követően minden esetben elektronikus úton tájékoztatunk a rendeléseid aktuális állapotáról (pl. a feldolgozás megkezdéséről, a futárszolgálatnak átadásról, számláról stb.).

Általános teljesítési határidő, a visszaigazolástól számított 5 munkanapon belül. Előfordulhat, hogy telefonon megkeresünk a rendeléseddel kapcsolatban, hogy megegyezzünk a tényleges szállítási határidőben. Ha egyéb módon a teljesítés időpontjában nem állapodunk meg, legkésőbb a megrendelés beérkezésétől számított harminc napon belül kötelesek vagyunk a szerződés szerinti teljesítésre.

Ha a megrendelt termékek vagy a megrendelésedből egy meghatározott termék nem áll rendelkezésére, haladéktalanul értesítünk és a kifizetett összeget a lehető leggyorsabban, de legkésőbb harminc napon belül visszatérítjük. E kötelezettség teljesítése nem mentesít minket a szerződésszegés egyéb következményei alól.

Nem vállalunk felelősséget az esetleges technikai ismertetők, leírások a beszállító, vagy rajtunk kívül álló okok miatt történő előzetes bejelentés nélküli változása miatt. Fenntartjuk a jogot a már visszaigazolt megrendelések visszautasítására részben, vagy teljes egészben. Részben történő teljesítésre kizárólag veled, mint a megrendelővel történő egyeztetést követően kerülhet sor!

Szállítási feltételek és költségek:

Az általunk szállított termékek egy része, különösen a bútorfestés alapanyagai (például az Annie Sloan márka termékei) méretükhöz képest súlyosak és ebből adódóan törékenyek. Csomagolásukkor, minden tőlünk telhetőt megteszünk, hogy épségben és a lehető legnagyobb biztonságban eljussanak hozzád (például a csomagolandó keverékeket gondosan körübástyázzuk, klipsszel lezárjuk fedelüket, illetve a dobozt, amibe küldjük a termékeket a lehető legtöbb térkitöltővel töltjük meg és a dobozt lezárás után törékeny matricával látjuk el), mégis előfordulnak esetek, amikor a termék ugyan nem, de a csomagolás (pl. a fémdoboz) megnyomódik és esztétikailag sérül. Kérünk, amikor átveszed a csomagodat a futárszolgálattól, nézd meg, hogy látsz-e külsérelmi nyomot a dobozon, esetleg kifolyást. Ha igen, akkor a futárnak azonnal jelezd és vegyetek fel kárfelvételi jegyzőkönyvet. Jelezd felénk az ilyen eseteket is, illetve azt is, ha a termék használhatósága sérült.

Szállító partnereink a Post Solutions Kft. és a GLS Futárszolgálat. Szállítási díjak:

Csak Magyarország területén tudjuk vállalni a szállítást!

Annie Sloan termékeket számos ország számos városában meg tudod vásárolni, akár fizikai üzletben akár online a helyi vállalkozások webshopjában. A hozzád legközelebbi forgalmazót keresd itt: https://www.anniesloan.com/eu/stockists/

Az Iron Orchid Design termékeket más országokban itt tudod megvásárolni: https://ironorchiddesigns.com/retailers/

Szállítási határidő:

 

Raktáron lévő termékek esetében a megrendelés visszaigazolásától számított 1-5 munkanapon belül összeállítjuk a csomagot és átadjuk a futárszolgálatnak. Abban az esetben, ha a termék nincs raktáron, telefonon vagy e-mailben felvesszük veled a kapcsolatot és egyeztetjük a kiszállítási lehetőségeket.

Amennyiben a Webshopban hiba vagy hiányosság lép fel a termékeknél vagy az áraknál, fenntartjuk a jogot a korrekcióra. Ilyen esetben a hiba felismerése, illetve módosítása után azonnal tájékoztatunk bármilyen tévedésről. Ezt követően még egyszer megerősítheted a megrendelést, vagy lehetőséged van arra, hogy meggondold magad.

A fizetendő végösszeg a megrendelés összesítése és visszaigazoló levél alapján minden költséget tartalmaz. A számlát, az elállási jogodról szóló tájékoztatót és garanciális termékek esetében a garancia levelet e-mail-ben küldjük ki a megadott e-mail-címre. A megrendelésed visszaigazolásában

A csomagok kézbesítése munkanapokon történik 8-17 óra közötti időszakban.

  1. Panaszkezelés rendje

Kifejezett személyes ügyfélszolgálatot nem tartunk fenn, ugyanakkor az 1. pontban említett üzlethelyiség nyitvatartási idejében a rendelésről – a rendelésszám vagy egyéb azonosító adatok megadása mellett, de bármilyen – a termékeinket érintő – kérdésed van, szívesen állunk a rendelkezésedre az elérhetőségeink bármelyikén.

Ha a kereskedelmi tevékenységünkkel kapcsolatosam panaszt és javaslatot fogalmaznál meg, azt az alábbiakban rögzített lehetőségek alapján teheted meg írásban e-mailben vagy választásod szerint postai levél útján.

A vállalkozásunknak – illetve a vállalkozásunk érdekében vagy javára eljáró személynek – a szolgáltatásaink vagy a kínált termékeink értékesítésével közvetlen kapcsolatban álló magatartásunkra, tevékenységünkre vagy mulasztásunkra vonatkozó panaszodat írásban teheted meg.

Az írásbeli panaszt a beérkezését követően 30 napon belül kötelesek vagyunk írásban, érdemben megválaszolni és intézkedni annak közlése iránt. Ennél rövidebb határidőt jogszabály, hosszabb határidőt törvény állapíthat meg. A panaszt elutasító álláspontunkat minden esetben kötelesek vagyunk indokolni.

A panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát 5 évig kötelesek vagyunk megőrizni.

A panasz elutasítása esetén kötelesek vagyunk írásban tájékoztatni arról, hogy panaszoddal – annak jellege szerint – mely hatóság vagy a békéltető testület eljárását kezdeményezheted, illetve kötelesek vagyunk megadni az illetékes hatóság, illetve a Vállalkozás székhelye szerinti békéltető testület levelezési címét.

Az írásbeliség követelményének postázott levél, e-mail, vagy telefax útján, továbbá bármely egyéb olyan eszközzel is eleget lehet tenni, amely a címzett számára lehetővé teszi a neki címzett adatoknak az adat céljának megfelelő ideig történő tartós tárolását, és a tárolt adatok változatlan formában és tartalommal történő megjelenítését.

  1. Elállási és felmondási jog érvényesítése

A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet alapján, a távollévők között kötött fogyasztói szerződést érintően, elállási/felmondási joga csak a fogyasztónak minősülő szerződő félnek van. Ennek alapján elállási jog nem illeti meg azt a természetes személyt, jogi személyt vagy jogi személyiség nélküli szervezetet, ideértve a külföldi székhelyű vállalkozás magyarországi fióktelepét is, aki/amely önálló foglalkozásával vagy gazdasági tevékenységével összefüggő célok érdekében jár el.

Az indoklás nélküli elállási/felmondási jog azt jelenti, hogy az interneten (távollevők között) megkötött szerződéstől (azaz a webshopunkban leadott megrendeléstől) – jogszabályi felhatalmazás alapján – egyoldalúan visszaléphetsz, és a termék visszaküldése esetén kérheted a kifizetett összeg visszatérítését tőlünk, feltéve hogy az említett jogszabály értelmében fogyasztónak minősülsz. Fenntartjuk a jogot, hogy fogyasztónak nem minősülő vásárló elállási vagy felmondási igényét is elfogadjuk.

Az elállás visszamenőlegesen, a felmondás a jövőre nézve szünteti meg a szerződést. Amennyiben a szerződés szolgáltatás nyújtására irányul (pl. egy tanfolyamot vásároltál a webáruházunkban), és a kifejezetten erre irányuló nyilatkozatod megtételét követően a teljesítés még a szerződés indokolás nélküli megszüntetésére nyitvaálló határidőn belül megkezdődik, téged indokolás nélküli felmondási jog illet meg az irányadó jogszabályi határidőn belül.

Elállási és felmondási jog alóli kivételek

 

Nem gyakorolhatod az indokolás nélküli elállási/felmondási jogodat, amennyiben fogyasztóként vásárolsz a következő esetek esetén:

  1. a) a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés (azaz szolgáltatás vásárlása esetén) esetében a szolgáltatás egészének teljesítését követően, ha a teljesítést a kifejezett, előzetes beleegyezéseddel kezdtük meg, és a tudomásul vetted, hogy a szolgáltatás egészének teljesítését követően felmondási jogodat elveszíted;
  2. b) olyan termék vagy szolgáltatás tekintetében, amelynek ára, illetve díja a vállalkozásunk által nem befolyásolható, a vonatkozó határidő alatt is a pénzpiac lehetséges ingadozásától függ;
  3. c) olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a utasításod alapján vagy kifejezett kérésedre állítottunk elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a te ó személyedre szabtunk;
  4. d) romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termék tekintetében;
  5. e) olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza;
  6. f) olyan termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más termékkel;
  7. g)  olyan vállalkozási szerződés esetében, amelynél téged, mint fogyasztót a kifejezett kérésedre keresünk fel sürgős javítási vagy karbantartási munkálatok elvégzése céljából;
  8. h) lezárt csomagolású hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépes szoftver példányának adásvétele tekintetében, ha az átadást követően a a csomagolást felbontottad;
  9. i) hírlap, folyóirat és időszaki lap tekintetében, az előfizetéses szerződések kivételével;
  10. j) nyilvános árverésen megkötött szerződések esetében;
  11. k) lakáscélú szolgáltatás kivételével szállásnyújtásra irányuló szerződés, fuvarozás, személygépjármű-kölcsönzés, étkeztetés vagy szabadidős tevékenységekhez kapcsolódó szolgáltatásra irányuló szerződés esetében, ha a szerződésben meghatározott teljesítési határnapot vagy határidőt kötöttek ki;
  12. l) a nem tárgyi adathordozón nyújtott digitális adattartalom tekintetében, ha kifejezett, előzetes beleegyezéseddel kezdtük meg a teljesítést, és a beleegyezéseddel egyidejűleg nyilatkoztál annak tudomásul vételéről, hogy a teljesítés megkezdését követően elveszíted a 20. § szerinti jogodat.

A szolgáltatásra irányuló szerződés esetében, szintén nem gyakorolható a 14 napos indoklás nélküli elállási/felmondási jog a workshopokra történő jelentkezés vonatkozásában, mivel a workshop teljesítési határideje minden esetben előre meghatározott. Amennyiben az előre megrendelt és kifizetett workshop alkalmat a kiírt időpontot megelőző 7 napban e-mailben lemondod, a workshop kifizetett díját visszatérítjük, megegyezéstől függően bankszámlára vagy készpénzben. A lemondást a workshop@nemiskacat.hu e-mail címre kell küldeni. Az említett határidőn belüli lemondást, az erről való értesítést köszönjük szépen, de a befizetett díjat visszatéríteni nem áll módunkban. A workshop időpontját megelőző nap zárásig van módod, hogy a workshop részvételét egy másik időpontra módosítsad. A módosítás díjköteles, 4.000,- Ft adminisztrációs díjat számolunk fel, amely az ÁFÁ-t már tartalmazza. Az időpont módosítás iránti igényt a workshop@nemiskacat.hu e-mail címre kell küldeni. Az értesítésed alapján (Azonban hibás szolgáltatói teljesítés esetén megillet a Ptk. szerinti elállási jog a kellékszavatosság keretében. Ezen Ptk. szerinti elállási jog mind a magánszemély, mind a nem magánszemély vásárló esetében is gyakorolható a kellékszavatossági jogok érvényesítésével.)

 

 

Elállási határidő:

 

Az elállási jogodat úgy gyakorolhatod, ha a lent megjelölt határidő lejárta előtt elküldöd az elállási nyilatkozatodat nekünk.

Az elállási jogodat a szerződés megkötésének napja (a rendelés leadása) és a termék átvétele közötti időszakban is gyakorolhatod. Írásban történő elállás esetében elfogadottnak tekintendő, ha a határidő utolsó napján jelzed elállási szándékodat.

A fogyasztónak minősülő vásárlóinkat fő szabályként indokolás nélküli elállási/felmondási jog illeti meg.

A Fogyasztóink az elállási/felmondási jogát

  1. a) termék adásvételére irányuló szerződés esetén
  2. aa) a terméknek,
  3. ab) több termék adásvételekor, ha az egyes termékek szolgáltatása eltérő időpontban történik, az utoljára szolgáltatott terméknek,
  4. ac) több tételből vagy darabból álló termék esetén az utoljára szolgáltatott tételnek vagy darabnak,
  5. ad) ha a terméket meghatározott időszakon belül rendszeresen kell szolgáltatni, az első szolgáltatásnak,
  6. ae) fogyasztó vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének napjától;
  7. b) szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szerződés megkötésének napjától

számított minimum 14 (azaz) tizennégy napon belül gyakorolhatja.

Fenntartjuk a jogot, hogy a kötelező elállási/felmondási jogon túl is elfogadjuk vásárlóinktól (akár fogyasztó akár fogyasztónak nem minősülő vásárlónk) a vásárlásuktól való elállást.

Ha a vállalkozásunk az elállási/felmondási jog gyakorlásának határidejét, egyéb feltételeit és a vonatkozó nyilatkozat mintát érintő tájékoztatási kötelezettségének nem tesz eleget, úgy a fent meghatározott elállási határidő 12 hónappal meghosszabbodik. Amennyiben  a 14 napos elállási határidő lejártát követő 12 hónapon belül megadjuk a fogyasztónak az említett tájékoztatást, akkor az elállási határidő az e tájékoztatás közlésétől számított 14. napon jár le.

Elállási/felmondási nyilatkozat minta, és annak közlésének módja:

 

Amennyiben szeretnél élni az elállási/felmondási jogoddal, annak jelzését megteheted a elérhetőségeink valamelyikén írásban vagy elektronikus levélben.

Amennyiben elállási/felmondási jogoddal élni kívánsz, úgy – a fent megjelölt 14 napos határidő lejárta előtt – ezen szándékodat tartalmazó egyértelmű nyilatkozatodat köteles vagy eljuttatni számunkra (vagy postán, vagy elektronikus úton küldött levélben) az alábbi címek valamelyikére :

Postacím: Nemiskacat Látványműhely, 2051 Biatorbágy, Csillag utca 7.
E-mail: ugyintezes@nemiskacat.hu vagy nemiskacat@nemiskacat.hu,

Postai úton írásban történő jelzés alkalmával a postára adás időpontja az irányadó. Postai úton történő jelzés esetén ajánlott küldeményként, csomagként való jelzést fogadunk el. A megrendelt terméket személyesen (ajánlott a sérülés veszélye miatt), postai úton, vagy futárszolgálat segítségével juttathatod vissza hozzánk. Személyesen a fizikai boltunkban tudod (2051 Biatorbágy, Csillag utca 7.,) nyitvatartási időben átadni azt eladó munkatársainknak.

Az elállási/felmondási jogát az alábbi nyilatkozat minta felhasználásával, vagy más erre vonatkozó egyértelmű nyilatkozat útján is gyakorolhatod. Téged terhel annak bizonyítása, hogy a jogodat az itt leírtakkal összhangban gyakoroltad.

ELÁLLÁSI NYILATKOZAT (MINTA)

 

(Kérjük, csak a szerződéstől való elállási szándékod esetén töltsd ki, és juttasd vissza hozzánk!)

Címzett:

……………………………………………………………………………………….…… (Szolgáltató neve, címe)

Alulírott/ak kijelentem/kijelentjük, hogy gyakorlom/gyakoroljuk elállási/felmondási jogomat/jogunkat az alábbi termék/ek vagy szolgáltatás/ok adásvételére irányuló szerződés tekintetében:

……………………………………………………………………………………

……………………………………………………………………………………

……………………………………………………………………………………

……………………………………………………………………………………

……………………………………………………………………………………

(Itt szükséges a szerződés tárgyául szolgáló termék/szolgáltatás megnevezése, illetve a megrendelés számának feltüntetése)

Átvétel időpontja: ……………………………… (annak a dátuma, amikor átvetted a terméket

Az elállással érintett termékek/szolgáltatások ellenértékét az alábbi bankszámlára kérem visszatéríteni:

Bankszámla neve: ……………………………………………………………………………………

Bankszámla száma: ……………………………………………………………………………………

Bank megnevezése: ……………………………………………………………………………………

A fogyasztó(k) neve: ……………………………..

A fogyasztó(k) címe: …………………………………………..

A fogyasztó(k) aláírása: …………………………… (kizárólag papíron tett nyilatkozat esetén)

Kelt: …………………………

A Nyilatkozat minta letölthető ITT!

 

Elállás/felmondás joghatásai:

 

Vételár visszatérítése

Szerződéstől való elállás esetén a termékek vételárát haladéktalanul, de legkésőbb az elállási nyilatkozatodnak kézhezvételétől számított 30 napon belül visszatérítjük az elállási nyilatkozatban megadott bankszámlaszámra.

Ennek megfelelően elállás esetén nem csak a vételár, de a teljesítéssel összefüggésben felmerült valamennyi költség – így a kiszállítás költsége is – visszajár (kivéve azok a többletköltségek, amelyek amiatt merültek fel, hogy az általunk felkínált, legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választottál a megrendelésnél).

Termék visszaküldése

Abban az esetben, ha az elállással érintett webáruházas megrendelésed terméket tartalmazott, köteles vagy a terméket indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb az elállási nyilatkozatod közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni vagy behozni a boltba és személyesen átadni. A határidő betartottnak minősül, ha a 14 napos határidő letelte előtt feladod a terméket.  Az elállási jog gyakorlása esetén a termék visszaküldésének közvetlen költségét te viseled.

 

Vételár visszatérítésének visszatartása

A vételár visszatérítését mindaddig visszatarthatjuk, amíg vissza nem kaptuk a terméket (termékeket), vagy nem igazoltad, hogy azt (azokat) visszaküldted: a kettő közül a korábbi időpont kerül figyelembevételre. A termék visszaérkezését követő legkésőbb 14 napon belül visszatérítjük a termékek vételárát, a kiszállítási költséggel együtt.

Értékcsökkenés

Akkor vonhatunk felelősségre a termékben bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használat miatt következett be. Amennyiben a festéket, waxot lakkot vagy egyéb keveréket felbontottad és azt követően gondolod meg magad, azt sajnos nem áll módunkban visszavenni, hiszen a felbontás a szavatosságát jelentősen befolyásolja.

Egyéb termék esetén is kérlek kiemelten ügyelj a termék rendeltetésszerű használatára, ugyanis elállás esetén a nem rendeltetésszerű használatból eredő károk megtérítése rád hárul.

Szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetén, ha kérted, hogy a felmondási határidőn belül kezdődjön meg a szolgáltatás teljesítése, felmondásod esetén köteles vagy megtéríteni számunkra a szerződés megszűnésének időpontjáig arányosan teljesített szolgáltatásért járó összeget. Hasonlóképpen visszatérítjük az általad a szolgáltatás tekintetében fizetett összeg azon részét, amely meghaladja az általunk nyújtott szolgáltatás ellenértékét.

  1. Szavatosság és jótállás

 

Szavatossági és jótállási jogok érvényesítése:

 

Fogyasztónak minősülő vásárló a kellékszavatossági, valamint a termékszavatossági jogait érvényesítheti a szolgáltatás vagy termék vásárlást érintően.

Fogyasztónak nem minősülő vásárló (pl. cég, egyéb szervezet) kizárólag a kellékszavatossági jogait érvényesítheti a megvásárolt terméket érintően kivéve, ha a Vállalkozó ettől eltérően dönt.

A webáruházban értékesített termékekre, a törvény által biztosított jótállási jogok nem vonatkoznak, így jótállási jogok nem érvényesíthetők.

Hibás teljesítés

A Polgári Törvénykönyv (Ptk.) 6:157.§ hibás teljesítésre vonatkozó főszabálya szerint a vállalkozásunk hibásan teljesít, ha a szolgáltatás vagy a termékek a teljesítés időpontjában nem felelnek meg a szerződésben vagy jogszabályban megállapított minőségi követelményeknek.

Nem teljesítünk hibásan, ha a hibát a szerződéskötésünk időpontjában ismerted, vagy a hibát a szerződéskötésünk időpontjában ismerned kellett. A fogyasztó és vállalkozás közötti szerződésben semmis az a kikötés, amely a vonatkozó törvényi fejezetnek a kellékszavatosságra vonatkozó rendelkezéseitől a hátrányodra tér el.

Hibás teljesítési vélelem

A hibás teljesítési vélelem azt jelenti, hogy a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés esetén az ellenkező bizonyításáig vélelmezni kell, hogy a teljesítést követő 6 hónapon belül az általad felismert hiba már a teljesítés időpontjában megvolt, kivéve, ha ez a vélelem a dolog természetével vagy a hiba jellegével összeegyeztethetetlen.

Mindez a gyakorlatban azt jelenti, hogy 6 hónapon belül felismert hiba esetén a bizonyítás terhe minket terhel. Hat hónapon túl azonban már neked kell bizonyítania, hogy a termék hibás volt.

Kellékszavatosság:

 

Kellékszavatossági jog érvényesítése

Olyan szerződés alapján, amelyben a felek kölcsönös szolgáltatásokkal tartoznak, a kötelezett a hibás teljesítésért kellékszavatossággal tartozik. Ha hibásan teljesítésünk, akkor velünk szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthetsz a Ptk. 6:159-167.§ szabályai szerint. A kellékszavatossági jog a fogyasztó, valamint a nem fogyasztó vásárló (pl. cég, egyéb szervezet) esetében is érvényesíthető.

A teljesítéstől számított 6 hónapon belül a kellékszavatossági igény érvényesítésének – a hiba közlésén túl – nincs egyéb feltétele, ha igazolod, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást tőlünk vásároltad. A teljesítéstől számított 6 hónap eltelte után azonban már neked szükséges bizonyítani, hogy a felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

Kellékszavatossági igények (kijavítás, kicserélés, árleszállítás, elállás)

Választásod szerint – a következő kellékszavatossági igényekkel élhetsz:

Kérhetsz kijavítást vagy kicserélést (kivéve, ha az ezek közül az általad választott igény teljesítése lehetetlen, vagy ha nekünk – másik kellékszavatossági igény teljesítésével összehasonlítva – aránytalan többletköltséggel járna, figyelembe véve a termék/szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a kellékszavatossági jog teljesítésével a vállalkozásunknak okozott érdeksérelmet).

Amennyiben a kijavítást vagy a kicserélést nem kérted, illetve nem kérhetted, úgy igényelhetsz árleszállítást, vagy a hibát a mi költségünkre is kijavíthatod, illetve mással kijavíttathatod (amelyik terméknél/szolgáltatásnál ez utóbbiak értelmezhetőek).

Végső esetben a szerződéstől is elállhatsz, ha mi a kijavítást vagy a kicserélést nem vállaltuk, illetve e kötelezettségünknek – megfelelő határidőn belül, az érdekeidet kímélve – nem tudunk eleget tenni, vagy had a kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.

Amennyiben a szavatossági igényedet a terméknek – a megjelölt hiba szempontjából – elkülöníthető része tekintetében érvényesíted, a szavatossági igény a termék egyéb részeire nem minősül érvényesítettnek.

Áttérés másik kellékszavatossági jogra

Választott kellékszavatossági jogodról egy másikra is áttérhetsz. Az áttérés költségét azonban neked kell viselned, kivéve, ha az áttérésre mi adtunk okot, vagy az áttérés egyébként indokolt volt.

Kellékszavatossági igény érvényesítésének határideje, elévülése

Köteles vagy a hibát annak felfedezése után késedelem nélkül, de – fogyasztói szerződés esetén – nem később, mint a hiba felfedezésétől számított 2 hónapon belül a velünk közölni. A közlés késedelméből eredő kárért nem vállalunk felelősséget.

A szerződés teljesítésétől számított 2 éves elévülési határidőn túl a kellékszavatossági jogaidat már nem érvényesítheted, ha magánszemély, azaz fogyasztónak minősülsz. A nem fogyasztó (pl. cég, egyéb szervezet) kellékszavatossági igénye a teljesítés időpontjától számított 1 évig érvényesíthető.

Nem számít bele az elévülési időbe a kijavítási időnek az a része, amely alatt a terméket rendeltetésszerűen nem tudod használni. A terméknek a kicseréléssel vagy a kijavítással érintett részére a kellékszavatossági igény elévülése újból kezdődik. Ez érvényes arra az esetre is, ha a kijavítás következményeként új hiba keletkezik.

Kártérítés kellékhibás teljesítés esetén

Kötelesek vagyunk megtéríteni a hibás teljesítésből eredő kárt, kivéve, ha a hibás teljesítést kimentjük. A hibás teljesítéssel a szolgáltatás tárgyában bekövetkezett károk megtérítését akkor követelheted, ha kijavításnak vagy kicserélésnek nincs helye, vagy ha a kijavítást vagy a kicserélést nem tudjuk vállalni, e kötelezettségünknek nem tudunk eleget tenni, vagy ha a kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő érdeked megszűnt. E kártérítési igény a kellékszavatossági jogok érvényesítésére meghatározott határidőn belül évül el. A kártérítési igényedet az ugyanabból a szerződésből eredő követeléssel szemben kifogásként akkor is érvényesítheted, ha a kártérítési igény elévült.

Szavatossági kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek

A szavatossági kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek a minket terhelnek. Azonban, ha a termék meghibásodásában a karbantartási kötelezettséged elmulasztása is közrejátszott, akkor a szavatossági kötelezettség teljesítésével felmerült költségeket – közrehatása arányában – neked kell viselni, ha a termék karbantartására vonatkozó ismeretekkel rendelkeztél, vagy ha e tekintetben tájékoztatási kötelezettségünknek eleget tettünk.

Kicserélés vagy elállás esetén nem vagyunk kötelesek a terméknek azt az értékcsökkenését megtéríteni, amely a rendeltetésszerű használat következménye.

Termékszavatosság:

 

Hibás termék

A termék akkor hibás, ha nem felel meg a terméknek a gyártó által történt forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek, vagy nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

 

Termékszavatossági jog érvényesítése

A termék hibája esetén mint fogyasztó – választásod szerint – kellékszavatossági vagy termékszavatossági igényt érvényesíthetsz.

A termékszavatossági igényét a termék gyártójával vagy forgalmazójával (velünk) szemben is gyakorolhatod, választásod szerint. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén neked kell bizonyítanod.

A termékszavatossági jogokat a termék tulajdonjogának átruházása esetén az új tulajdonos érvényesítheti a termék gyártójával vagy forgalmazójával szemben.

Termékszavatossági igények (kijavítás, kicserélés)

Termékszavatossági igényként kizárólag a minőségi hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheted a termék előállítójától (gyártójától) vagy a terméket forgalmazó kereskedőtől (tőlünk). Termékszavatosság esetén árleszállítási és elállási igénnyel nem élhetsz.

Amennyiben ez az általad vásárolt termékre értelmezhető, kérheted, hogy a gyártó/forgalmazó a termék hibáját javítsa ki, vagy – ha a kijavítás megfelelő határidőn belül, az érdekeid sérelme nélkül nem lehetséges – a terméket cseréljük ki.

Ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igény egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthető.

Termékszavatossági igényednek eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényedet a gyártóval/forgalmazóval szemben érvényesítheti.

Termékszavatossági igény érvényesítésének határideje

A hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles vagy a hibát a gyártóval vagy a forgalmazóval közölni. A hiba felfedezésétől számított 2 hónapon belül közölt hiba késedelem nélkül közöltnek tekintendő. A közlés késedelméből eredő kárért nem vállalunk felelősséget.

Termékszavatossági igényedet a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított 2 éven belül érvényesítheted. E határidő elteltével e jogosultságát elveszted.

Ennek alapján a termékszavatossági kötelezettség a gyártót a termék forgalomba hozatalától (amikor az adott termék a gyártó fennhatósága alól kikerül) számított 2 évig terheli. Ezt követően tehát termékszavatossági igényt nem lehet érvényesíteni, mivel a jogvesztő határidő kezdete nem a teljesítés (termék vásárlásának, átvételének) időpontja, hanem a gyártó által történő forgalomba hozatal időpontja.

Mentesülés a termékszavatossági kötelezettsége alól

A gyártó vagy forgalmazó kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:

A mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítani.

Szavatossági igény intézésének eljárása (termék értékesítése esetén):

 

A fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés esetén az eladott ingó dolog (termék) hibája miatt kellékszavatossági vagy termékszavatossági igényt (továbbiakban: szavatossági igényt) érvényesíthetsz.

Szavatossági igénye érvényesítésekor a szerződés megkötését kell bizonyítanod az ellenérték megfizetését igazoló bizonylat (kibocsátott számla vagy nyugta) bemutatásával.

Mi a bejelentett szavatossági igényéről jegyzetet készítünk, amelyben rögzítésre kerül:

Ennek a jegyzetnek a másolatát haladéktalanul rendelkezésedre bocsátjuk.

Amennyiben a szavatossági igényeidnek teljesíthetőségéről annak bejelentésekor nem tudunk nyilatkozni, úgy álláspontunkról – az igény elutasítása esetén az elutasítás indokáról és a Békéltető Testülethez fordulás lehetőségéről is – 5 munkanapon belül, igazolható módon értesítünk.

A szavatossági igényről készített jegyzetet az annak felvételétől számított 3 évig megőrizzük. Törekszünk arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb 15 napon belül elvégezze.

Kijavításra vagy a szavatossági igény teljesíthetőségének vizsgálata érdekében a Vállalkozás a terméket elismervény ellenében átveszi, amelyen feltüntetésre kerül:

.

Ezek az előírások a szavatossági igényről felvett leiratban is teljesíthetők.

A fenti rendelkezések megsértése esetén a fogyasztóvédelmi hatóság jár el a fogyasztóvédelemről szóló törvényben meghatározott szabályok szerint.

Amennyiben a vitatjuk, hogy tőlünk vásároltad a terméket, úgy panasszal élhetsz a a megadott elérhetőségeinken, illetve fogyasztói jogvita esetén a lakóhelyed vagy tartózkodási helyed szerint illetékes Békéltető Testülethez fordulhatsz.

A szavatossági igény bejelentése nem minősül a fogyasztóvédelemről szóló törvény szerinti panasznak.

  1. Fogyasztói jogvita kezelése

Békéltető Testület:

 

A Békéltető Testület a megyei (fővárosi) kereskedelmi és iparkamarák mellett működő független testület. Hatáskörébe tartozik a fogyasztói jogvita bírósági eljáráson kívüli rendezése. Feladata, hogy megkísérelje a fogyasztói jogvita rendezése céljából egyezség létrehozását a felek között. Ennek eredménytelensége esetén az ügyben döntést hoz a fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének biztosítása érdekében.

A Békéltető Testület az bármelyik fél kérésére tanácsot ad a téged megillető jogokkal és a téged terhelő kötelezettségekkel kapcsolatban.

Fogyasztói jogvita esetén a lakóhelyed vagy tartózkodási helyed szerint területileg illetékes Békéltető Testülethez fordulhatsz (https://bekeltetes.hu/):

Baranya Megyei Békéltető Testület

Cím: 7625 Pécs, Majorossy I. u. 36.

Telefonszám: 06-72-507-154

Fax: 06-72-507-152

E-mail: abeck@pbkik.hu

mbonyar@pbkik.hu

Fejér Megyei Békéltető Testület

Cím: 8000 Székesfehérvár, Hosszúsétatér 4-6.

Telefonszám:06-22-510-310

Fax: 06-22-510-312

E-mail: fmkik@fmkik.hu

Nógrád Megyei Békéltető Testület

Cím: 3100 Salgótarján, Alkotmány út 9/A.

Telefonszám: 06-32-520-860

Fax: 06-32-520-862

E-mail: nkik@nkik.hu

Bács-Kiskun Megyei Békéltető Testület

Cím: 6000 Kecskemét, Árpád krt. 4.

Telefonszám: 06-76-501-500, 06-76-501-525, 06-76-501-523

Fax: 06-76-501-538

E-mail: bekeltetes@bacsbekeltetes.hu

mariann.matyus@bkmkik.hu

Győr-Moson-Sopron Megyei Békéltető Testület

Cím: 9021 Győr, Szent István út 10/a

Telefonszám: 06-96-520-217

Fax: 06-96-520-218

E-mail: bekeltetotestulet@gymskik.hu

Pest Megyei Békéltető Testület

Cím: 1055 Budapest, Kossuth Lajos tér 6-8. III. emelet 331.

Telefonszám: 06-1-269-0703

Fax: 06-1-474-7921

E-mail: pmbekelteto@pmkik.hu

Békés Megyei Békéltető Testület

Cím: 5600 Békéscsaba, Penza ltp. 5.

Telefonszám: 06-66-324-976

Fax: 06-66-324-976

E-mail: eva.toth@bmkik.hu

Hajdú-Bihar Megyei Békéltető Testület

Cím: 4025 Debrecen, Vörösmarty u. 13-15.

Telefonszám: 06-52-500-710

Fax: 06-52-500-720

E-mail: korosi.vanda@hbkik.hu

Somogy Megyei Békéltető Testület

Cím: 7400 Kaposvár, Anna u.6.

Telefonszám: 06-82-501-026

Fax: 06-82-501-046

E-mail: skik@skik.hu

Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Békéltető Testület

Cím: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1.

Telefonszám:06-46-501-091, 06-46-501-870

Fax: 06-46-501-099

E-mail: kalna.zsuzsa@bokik.hu

Heves Megyei Békéltető Testület

Cím: 3300 Eger, Faiskola út 15.

Telefonszám: 06-36-429-612

Fax: 06-36-323-615

E-mail: hkik@hkik.hu

Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Békéltető Testület

Cím: 4400 Nyíregyháza, Széchenyi u. 2.

Telefonszám: 06-42-311-544

Fax: 06-42-311-750

E-mail: bekelteto@szabkam.hu

Budapesti Békéltető Testület

Cím: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99. III. em. 310.

Telefonszám: 06-1-488-2131

Fax: 06-1-488-2186

E-mail: bekelteto.testulet@bkik.hu

Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Békéltető Testület

Cím: 5000 Szolnok, Verseghy park 8. III. emelet 305-306.

Telefonszám: 06-56-510-621, 06-20-373-2570

Fax: 06-56-510-628

E-mail: bekeltetotestulet@jnszmkik.hu

Tolna Megyei Békéltető Testület

Cím: 7100 Szekszárd, Arany J. u. 23-25. III. emelet

Telefonszám: 06-74-411-661

Fax: 06-74-411-456

E-mail: kamara@tmkik.hu

Csongrád Megyei Békéltető Testület

Cím: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12.

Telefonszám: 06-62-554-250/118

Fax: 06-62-426-149

E-mail: bekelteto.testulet@csmkik.hu

Komárom-Esztergom Megyei Békéltető Testület

Cím: 2800 Tatabánya, Fő tér 36.

Telefonszám: 06-34-513-027

Fax: 06-34-316-259

E-mail: szilvi@kemkik.hu

Vas Megyei Békéltető Testület

Cím: 9700 Szombathely, Honvéd tér 2.

Telefonszám: 06-94-312-356

Fax: 06-94-316-936

E-mail: vmkik@vmkik.hu

Veszprém Megyei Békéltető Testület

Cím: 8200 Veszprém, Radnóti tér 1. földszint 116.

Telefonszám: 06-88-429-008

Fax: 06-88-412-150

E-mail: bekelteto@veszpremikamara.hu

Zala Megyei Békéltető Testület

Cím: 8900 Zalaegerszeg, Petőfi u. 24.

Telefonszám: 06-92-550-513

Fax: 06-92-550-525

E-mail: zmbekelteto@zmkik.hu

Az eljárásra a lakóhelye vagy tartózkodási helyed szerinti békéltető testület illetékes. A belföldi lakóhely vagy tartózkodási hely hiányában a békéltető testület illetékességét a fogyasztói jogvitával érintett Vállalkozó (vagy az annak képviseletére feljogosított szerv) székhelye határozza meg.

Uniós online vitarendezési platform:

 

Eljárás elindításának feltételei:

Amennyiben a megrendelt termékkel kapcsolatban neked, mint magánszemély fogyasztónak bármilyen panaszod van, először a kereskedő Vállalkozással (azaz velünk) kell felvenned a kapcsolatot.

Ha a panaszát nem tudtuk egymás között rendezni, úgy elindíthatod az online vitarendezési eljárást. Ez a vitarendezési platform olyan igénybe vehető alternatív, bíróságon kívüli online eljárási lehetőség, melynek segítségével elkerülhetők a hosszadalmas és költséges bírósági eljárások.

Attól, hogy részt veszel az online vitarendezési eljárásban, még nem veszíted el a jogodat arra nézve, hogy az eljárás sikertelensége esetén más jogi eszközöket vegyél igénybe követelésed érvényesítéséhez.

A platform Magyarországon lehetőséget kínál mind a belföldi, mind pedig a határon átnyúló, online adásvételi vagy szolgáltatási szerződéssel összefüggő fogyasztói jogviták rendezésére. (Belföldi vitáról akkor van szó, ha a fogyasztó a termék vagy a szolgáltatás megrendelésének időpontjában Magyarországon rendelkezel lakóhellyel vagy tartózkodási hellyel, és a vállalkozás is rendelkezik Magyarországon székhellyel, telephellyel, fiókteleppel. Határon átnyúló vitáról akkor van szó, ha az Európai Unióban tartózkodási hellyel rendelkező fogyasztó az interneten keresztül vásárolt egy terméket, vagy vett igénybe szolgáltatást, és ennek kapcsán egy olyan kereskedővel támad vitája, amelynek telephelye egy másik tagállamban van.)

Az online vitarendezési platformot az Európai Bizottság hozta létre. Ezen a honlapon keresztül nyílik lehetőséged arra, hogy a webáruházon keresztül történő online vásárláshoz kapcsolódó esetleges jogvitádat rendezzed.

Ennek igénybevételéhez először regisztrálni szükséges az online vitarendezési platformon, ezt követően egy elektronikus űrlapot kell hiánytalanul kitöltenie a panasszal élőnek.

Eljárás menete:

Az online eljárásnak négy fő szakasza van, melyek mindegyike online végezhető:

Az eljárás maximum 90 napot vehet igénybe onnantól kezdve, hogy a kérelem hiánytalanul beérkezett. Ez az időtartam az Európai Unió egyik tagállamában sem lehet hosszabb.

A panasz benyújtását követően az online vitarendezési platform azonnal továbbítja azt az ellenérdekű félnek. Ezt követően az érintett feleknek meg kell egyezniük egy alternatív vitarendezési fórumról, amely végső soron el fog járni a közöttük fennálló ügyben. Azokról a fórumokról, amelyek eljárhatnak az esetükben, a platform tájékoztatja a feleket. Amint megszületik a megállapodás, az online vitarendezési platform továbbítja a panaszt ehhez a fórumhoz. (Ha a feleknek nem sikerül ebben 30 napon belül megegyezni, vagy ha a platform nem tud a benyújtott adatok alapján egy olyan alternatív vitarendezési fórumot sem azonosítani, amelynek hatásköre van eljárni, nincs mód a panasz további feldolgozására.)

Magyarországon – a pénzügyi szolgáltatások kivételével – a Budapesti Békéltető Testület rendelkezik kizárólagos illetékességgel a határon átnyúló online fogyasztói jogviták elbírálására, melynek eljárása ingyenes. Amennyiben fontolóra veszed, hogy más tagállam alternatív vitarendezési fórumában állapodsz meg a Vállalkozással, mindenképpen kérj erre vonatkozó információt az adott tagállam online vitarendezési kapcsolattartó pontjától erre vonatkozóan.

 

Online vitarendezési kapcsolattartó pont:

Amennyiben az eljárással kapcsolatban kérdésed van, úgy Magyarországon a Budapesti Békéltető Testülethez, mint online vitarendezési kapcsolattartó ponthoz fordulhatsz:

1016 Budapest, Krisztina krt. 99. III. em. 310.

Levelezési cím: 1253 Budapest, Pf.: 10.

E-mail cím: onlinevita@bkik.hu

Fax: 06 (1) 488 21 86

Telefon: 06 (1) 488 20 33

A Budapesti Békéltető Testület tanácsadói megválaszolják a kérelem benyújtására vagy a csatolandó dokumentumokra vonatkozó kérdéseidet, illetve tájékoztatást nyújtanak a platform működésével, vagy az alternatív vitarendezési fórum eljárási szabályaival kapcsolatban. Ezeken felül általános tájékoztatás is kérhető az online vitarendezési kapcsolattartó ponttól az adott országban érvényesíthető fogyasztói jogokról.

Bírósági eljárás:

Jogosult vagy a fogyasztói jogvitából eredő követelését végső esetben bíróság előtt, polgári peres eljárás keretében érvényesíteni a polgári perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvény, valamint a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény értelmében.

 

  1. Adatvédelem

Kizárólag olyan személyes adatokat kezel, amelyek az adott cél eléréséhez feltétlenül szükségesek.

Az adatkezelést érintő részletes információk – a webáruház honlapján megtalálható – Adatkezelési tájékoztatóból ismerhetők meg.

  1. Szerzői jogok

A Weboldal és a Webáruház felületein elhelyezett valamennyi szöveges, képi/grafikai és műszaki/technikai tartalom, a honlap szerkezeti felépítése, forráskódja szerzői jogi, illetve egyéb jogi védelem alatt állnak. A szerzői jogok és egyéb szellemi tulajdonjogok kizárólagos jogosultjai mi, a Nemiskacat Kft. vagyunk. A Weboldal és Webáruház részei és aldomainjei, illetve annak bármely eleme sem egészben, sem részben nem reprodukálható semmilyen módon.

A honlap (Weboldal és Webáruház) bármely elemének módosítása, terjesztése, nyilvános bemutatása, illetve más szellemi alkotásba történő beépítése és közvetítése a előzetes és kifejezett hozzájárulásunkhoz kötött. A Weboldal és Webáruház bármely tartalmának jogosulatlan felhasználása szerzői, polgári és büntetőjogi szankciókat vonhat maga után.

A Weboldal és Webáruház termékei szellemi alkotásoknak minősülnek, így azok szerzői jogi, illetve egyéb jogi védelem alatt állnak. Ezért ezen termékekre csak és kizárólagosan felhasználási jogot lehet szerezni. A felhasználási jog nem kizárólagos, és csak a címzett által gyakorolható. Az adott felhasználási jog nem jogosítja fel arra, hogy e jogot másra átruházza, illetve azt másnak átengedje.

  1. Érvénytelenség jogkövetkezményei

Amennyiben a jelen Általános Szerződési Feltételek valamely adott tartalmi része érvénytelen, úgy a Ptk. 6:114. § értelmében az érvénytelenség jogkövetkezményeit a szerződésnek csak erre az érintett részére kell alkalmazni.

Fogyasztói szerződés részbeni érvénytelenség esetén csak akkor dől meg, ha a szerződés az érvénytelen rész nélkül nem teljesíthető.

  1. Jogi háttér

Szerződést érintő főbb jogszabályok

A jelen Általános Szerződési feltételekben olvasható egyes fogalmak értelmezését, precíz jogi definícióját az adott fogalmat szabályozó jogszabály mindenkor hatályos normaszövege határozza meg.

Nemiskacat Kft.